Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

(ÁSZF)

 

1. Általános rendelkezések és a szerződéses felek

1.1.        A jelen ÁSZF tartalmazza az emporium.hu honlapon (a továbbiakban: “Honlap”) elérhető Empórium webáruházból (a továbbiakban: “Webshop”) történő rendelés, vásárlás általános szerződési és a honlap használatának feltételeit, valamint a Vevő Webshoppal kapcsolatos jogait és kötelezettségeit.

1.2.        A Webshop üzemeltetőjének (továbbiakban: EMPÓRIUM) adatai:

Cégnév: EMPÓRIUM Ruha és Kötöttáru Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített cégnév: EMPÓRIUM Kft

Székhely: H-1112 Budapest, Brassó út 20.

Adószám: 12093094-2-43

Cégjegyzékszám: 01-09-465125

Nyilvántartást vezető cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

E-mail: webshop@emporium.hu

Telefonszám: +36-20-319-9781

Vevő: a Webshopban regisztráló vagy az EMPÓRIUM részére regisztrálás nélkül megrendelést küldő személy (a továbbiakban: Vevő)

1.3. Jelen Ászf hatálya az EMPÓRIUM Ruha és Kötöttáru Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített cégnév: EMPÓRIUM Kft., székhely: 1112 Budapest, Brassó út 20.; cégjegyzékszáma: 01-09-465125; cégnyilvántartásba vevő cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék; adószám: 12093094-2-43; a továbbiakban: “EMPÓRIUM”) weblapjain (emporium.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki, mely elérhető a következő weboldalról: http://www.emporium.hu/aszf.

1.4.        Az ÁSZF Vevő által történő elfogadása a Webshop-szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A feltételek elfogadásának minősül, ha a Vevő regisztrálja magát vagy regisztrálás nélküli Vevőként a megrendeléskor az “Elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket jelölőnégyzet kattintással elfogadja.

1.5.        A Vevő által a Webshopon keresztül történő megrendelése EMPÓRIUM részére beküldésével és annak az EMPÓRIUM által e-mail üzenetben történő visszaigazolásával a Vevő és az EMPÓRIUM között adásvételi szerződés jön létre. A Vevő elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga és a jelen ÁSZF az irányadó. Az adásvételi szerződés magyar nyelven jön létre. Az adásvételi szerződés alapján az EMPÓRIUM eladja a Vevő által megrendelt terméke(ke)t a Vevőnek és gondoskodik annak/azok Vevő részére történő kézbesítéséről a Vevő által megadott szállítási címre vagy biztosítja a személyes átvételt. Az adásvételi szerződés alapján a Vevő pedig köteles az általa megrendelt terméke(ke)t átvenni, továbbá a megrendelt termék(ek) vételárát és szállítási költségét megfizetni. Az adásvételi szerződés akkor tekinthető teljesítettnek, ha jelen pontban foglalt kötelezettségek kölcsönösen teljesítésre kerülnek. A szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, elektronikus úton kerül iktatásra, és a későbbiekben is hozzáférhető.

1.6.        Tudomásul veszem, hogy az EMPÓRIUM Kft.,  (H-1112 Budapest, Brassó út 20.) adatkezelő által a https://www.emporium.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím adatok és szállítási cím.

1.7.        Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff

 

2. Regisztráció

2.1.        Érvényes regisztrációhoz az szükséges, hogy a Vevő a regisztráció során a Webshop által kért valamennyi adatot hiánytalanul megadja. A regisztráció során a Webshop figyelmeztető üzenetben tájékoztatja a Vevőt, ha adatait hiányosan adta meg és a sikeres regisztrációhoz helyesbítés szükséges.

2.2.        A Webshopot, illetve az EMPÓRIUMOT a regisztráció vagy megrendelés során a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető bármely problémáért, késedelemért, hibáért felelősség nem terheli. Regisztrálni lehetséges a megrendelés folyamata során, vagy a vásárlást, megrendelést megelőzően a Webshop felső fejléc sorában található “Bejelentkezés” menüpontot választva a regisztrációs adatlap kitöltésével. A regisztrációkor a Vevőnek meg kell adnia teljes nevét, e-mail címét, születési idejét, valamint egyedi jelszavát. A regisztráció további lépéseként pedig az “Elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket” jelölőnégyzetre történő kattintással, aktiválással el kell fogadnia az ÁSZF-t, majd a “Regisztrálok” gombra kell kattintania.

2.3.        A regisztrációval a Vevő kijelenti, hogy az ÁSZF-ben és az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat elfogadja és az Adatkezelési Tájékoztatóban részletezettek szerinti adatkezeléshez hozzájárul.

2.4.        A regisztráció fentiek szerinti teljesítését követően az EMPÓRIUM létrehoz a regisztrált Vevő részére egy egyedi, személyhez kötött, saját fiókot (a továbbiakban: “Fiók”), amelynek az alábbiak a tartalmú elemei:

– Rendelések – állapot jelölővel-

– Fiókadatok:  – Személyes adatok (a módosítás lehetőségével, valamint a jelszó változtatásra is itt van lehetőség)

– Számlázási adatok

– Szállítási adatok

– Kijelentkezés

A Fiók a Vevő regisztrálását követően azonnal elkészül, amelynek megtörténtéről Vevő értesítőt kap az általa megadott e-mail címre. A Vevő a Fiókjába a honlapon a „Bejelentkezés” fülre kattintva, a regisztráció során megadott e-mail cím és jelszó megadásával tud belépni.

2.5.        A Webshopban kizárólag 16. életévüket betöltött személyek regisztrálhatnak, a regisztrációval a Vevő akként nyilatkozik, hogy 16. életévét betöltötte.

 

3. Megrendelés

3.1.        Vevő a Webshopon megrendelését regisztrált és nem regisztrált, ún. vendég Vevőként is le tudja adni. A megrendeléshez megrendelői adatlap kitöltésére van szükség az alábbi adatokkal: teljes név, cím, e-mail cím, telefonszám, megrendelt termék(ek), mennyiség, szállítási cím, szállítási módja, fizetés módja.

3.2.        Vevő a Webshop tematikusan rendszerezett oldalak böngészése és használata során választhatja ki a megrendelni kívánt terméke(ke)t, illetve adhatja meg a megrendelt mennyiséget.

3.3.        Vevő a megrendelését a Webshopban a megvásárolni kívánt termék kosárba helyezésével és a mennyiség megadásával, regisztráció nélkül vagy belépés/regisztráció után, a fizetési, valamint szállítási mód kiválasztását követően a “megrendelés” gomb használatával tudja véglegesíteni és leadni. A Vevő a honlap böngészése és a vásárlás során a vásárlásra kijelölt termékek körét a “kosár” gombra kattintva folyamatoan ellenőrizheti és a kosár tartalmát a megrendelés véglegesítéséig és elküldéséig módosíthatja.

Vevő a “kosár”-on keresztül léphet tovább a “pénztár” felé. Amennyiben Vevő a “kosár” ikonra húzza a kurzort, egy kis lenyíló ablak jelenik meg, ahol a „megrendelem és a „tovább a kosaramba” gomb közül lehet választani.

A kosárba lépve Vevő az alábbi lehetőségek közül választhat:

(i) „tovább a megrendelésre” gombra kattintva a pénztárhoz lépni, vagy

(ii) a” kosár módosítása” gombra kattintva a “kosár”-ban lévő termékek darabszáma módosítható

3.4.        Vevő a “megrendelés” gomb megnyomásával véglegesíti a kosárba tett termékek megrendelését és megvásárlását, amellyel a megrendelt termékek vonatkozásában fizetési kötelezettsége keletkezik az EMPÓRIUM Kft. felé.

3.5.        A megrendelés leadásáig Vevő a rendelésre vonatkozó adatokat bármikor javítani vagy módosítani tudja, pl. a kosárban a mennyiség változtatásával, termékek hozzáadásával vagy törlésével stb.

Vevő regisztrált vásárlóként a profil adatoknál tudja módosítani a számlázási cés szállítási címet, mely adatok a módosítást követően a pénztárnál már a rendszer által automatikusan kitöltésre kerülnek a módosított tartalommal, azonban ezek az automatikusan beírt adatok a mezőkre kattintással átírhatóak, módosíthatóak.

Regisztárció nélküli vendég Vevő a számlázási címtől eltérő szállítási címet a GLS kiszállítást választva a „Szállítás másik címre” – gomb alatti mezőket kitöltve módosíthatja.

3.6.        A megrendelés leadását követően a Webshop haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül a Webshop által generált automatikus email üzenetben visszaigazolja a Vevőnek a megrendelést, amelyben az EMPÓRIUM igazolja, hogy a Vevő megrendelése megérkezett. A visszaigazoló email üzenet továbbá tartalmazza a megrendelt termékek listáját, illetve a Vevő által választott szállítási és fizetési módra. Amennyiben azonban automatikus visszaigazoló üzenetet a Vevő nem kap, úgy a Vevő mentesül az ajánlattételi kötelezettsége alól. Azonban ebben az esetben, ha a Vevő vásárlási szándékát továbbra is fenntartja, úgy javasoljuk, hogy Vevő vegye fel a kapcsolatot az EMPÓRIUM ügyfélszolgálatával 1.2. pontban meghatározott elérhetőségeken.

3.7.        Előfordulhat, hogy az EMPÓRIUM – a megrendelés visszaigazolása ellenére – a megrendelt terméket készlethiány miatt vagy más okból csak később tudja szállítani, vagy egyáltalán nem tudja szállítani, amelyről azonban email üzenetben tájékoztatja a Vevőt. Az EMPÓRIUM nem vállal felelősséget a késedelmes vagy elmaradó szállítás miatt esetlegesen felmerülő kárért.

3.8.        Az egyes termékek lényeges tulajdonságait és árát, a méretezést a termékek Webshop felületen található terméklapjai és leírásai tartalmazzák.

3.9.        A Webshopban feltüntetett árak minden esetben magyar forintban vannak megadva és tartalmazzák az ÁFÁ-t. A EMPÓRIUM a Webshopban az árváltoztatás jogát fenntartja, azonban ez nem érinti a már visszaigazolt megrendeléseket melyekre a visszaigazolásban rögzített ár vonatkozik.

3.10.      Az EMPÓRIUM mindent megtesz annak érdekében, hogy a Webshopban a mindenkori helyes adatok kerüljenek feltüntetésre. Amennyiben ennek ellenére téves adat, hibás ár kerül feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, nyilvánvalóan a Vevő által is észlelhetően tévesen, az általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os ár esetén, az EMPÓRIUM a Vevő megrendelését nem köteles teljesíteni. Azonban ebben az esetben az EMPÓRIUM email üzenet útján tájékoztatja a Vevőt az érintett termék(ek) helyes áráról, valamint arról, hogy a helyes ár ismeretében a Vevő a vásárlási szándékát fenntartja-e. A Vevő ebben az esetben vsárlási szándékát 14 (tizennégy) napon belül jogosult emailben megerősíteni, ennek hiányában az érintett megrendelés törlésre kerül és a Vevő által esetlegesen már megfizetett összegek úgy kerülnek visszafizetésre, mintha a Vevő elállt volna a megrendeléstől

3.11.      Az EMPÓRIUM a megrendelt termékekről az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény („Áfa tv.”) 175. § paragrafusának megfelelő elektronikus számlát („Elektronikus Számla”) állít ki és e-mail útján küld meg a Vevő részére.

3.12.      Amennyiben a Vevő által megvásárolni kívánt termékből a keresett méret nem elérhető, a rendszer felkínálhatja azt a lehetőséget a Vevőnek, hogy kér-e értesítést e-mailben a keresett méretről, ha az elérhető. Amennyiben a Vevő kéri és ezen értesítési lehetőséggel élni kíván, úgy azt a vonatkozó checkbox kitöltésével és az e-mail címe megadásával kérelmezheti és az EMPÓRIUM a termékkészlete ellenőrzését követően e-mailben visszaigazolja és tájékoztatja a Vevőt a termék megfelelő méretének elérhetőségéről. Ebben az esetben a Vevő jogosult eldönteni, hogy megrendeli a megfelelő méretezésű terméket, mely esetben a megrendelést válasz e-mailben teheti meg vagy a Vevő dönthet úgy hogy már nem kéri a terméket.

 

4. Szállítási információk, a szállítás díja

4.1.        A termék kézbesítése és szállítása Magyarország egész területén lehetséges.

4.2.        Vevő az alábbi szállítási lehetőségek közül választhat:

a) Házhozszállítás GLS futárszolgálattal: A Webshopban megrendelt termékeket az EMPÓRIUM logisztikai partnere, a GLS Futárszolgálat (továbbiakban: GLS) szállítja házhoz munkanapokon 8-17 óra közötti időszakban. A kézbesítés várható időpontjáról (három óra időintervallum pontossággal) a futárszolgálat e-mail-ben értesíti a Vevőt a kiszállítás napján a reggeli órákban. Ha a csomag várható érkezése a Vevő számára nem megfelelő, akkor a továbbiakban a futárszolgálattal lehet újabb időpontot egyeztetni a GLS ügyfélszolgálati telefonszámán: (+36-29)-88-66-70, e-mailben az info@gls-hungary.com email címen, vagy a GLS webportálján keresztül a csomagszámra történő hivatkozással. Amennyiben a csomag kézbesítése akadályba ütközik, a futár a megadott címen hagyott értesítő nyomtatványon tájékoztat az első kézbesítési kísérletről.

Az első kézbesítési kísérlet meghiúsulása esetén a második és harmadik kézbesítési kísérlet díjmentes. Az értesítő nyomtatványon szerepel a futár telefonszáma, a GLS központi ügyfélszolgálat telefonszáma, e-mail címe, melyen egyeztethető egy újabb helyszín és időpont, ahol az átadás-átvétel lebonyolítható. A GLS csapata nagyon rugalmas, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a Vevőhöz a küldemény garantáltan eljusson a lehető leghamarabb. Azonban a GLS munkatársai címről címre haladva érkeznek el a címzetthez, ezért nem kérhető, hogy a futár érkezés előtt telefonáljon, vagy külön egyeztessen a Vevővel, emiatt célszerű olyan címet megadni, ahol a Vevő (vagy családtagja, munkatársa, ismerőse) napközben elérhető.

A csomag nyomon követése: A csomagszám ismeretében a Vevő nyomon követheti csomagját a www.gls-group.eu/HU/hu/home weboldalon. Ha a Vevő érdeklődni szeretne a csomag státusza vagy a szállítás pontos időpontja iránt erre lehetősége van munkanapokon 7.00 – 18.00 óra között a GLS vevőszolgálati számán: (+36 29) 88 66 70.

Csomagátvétel: A csomag megérkezésekor kérjük, minden esetben ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét! Sérült csomagot ne vegyen át a futártól vagy ragaszkodjon a jegyzőkönyv felvételéhez! Ha a csomag sérült és nincs hozzá mellékelve sérülésről szóló kárfelvételi jegyzőkönyv, kérjük, ne vegye át a csomagot.

Hiányos csomag esetén küldje el az EMPÓRIUM címére a csomaghoz mellékelt jegyzőkönyvet, és az EMPÓRIUM pótolja a hiányzó árucikket. Az esetleges további reklamációk érvényesítése érdekében kérjük, őrizze meg a csomag kifizetését igazoló bizonylatot.

Szállítási határidő: 10-15 nap. Nagy kereslet esetén előfordulhat, hogy egyes termékekből hiány keletkezik, s így a megrendelt terméket az EMPÓRIUM csak több csomagban tudja elküldeni. A csomagban mellékelt számlán, esetleg levélben közöljük a hiányzó termékekre vonatkozó szállítási információt.

A futárszolgálattal történő kézbesítés előzetes vagy átvételkor történő utánvétes fizetéssel is történhet.

A házhozszállítás díja: 20.000,-Ft feletti rendelés esetén a házhozszállítás ingyenes. A házhozszállítás díja, amennyiben a rendelés értéke a 20.000 Ft-ot nem haladja meg: 1500 Ft.

A rendelés értékének megállapítása során kedvezmény igénybevétele esetén a tényleges, már a kedvezménnyel csökkentett vásárlási értéket vesszük figyelembe. Az ugyanazon Vevő által egy napon, de külön megrendelésben leadott rendeléseket az EMPORIUM külön kezeli és szállítja házhoz, ezért azok tekintetében a szállítási díj külön, megrendelésenként fizetendő. Abban az esetben, ha a Vevő az EMPÓRIUM Webshop Ügyfélszolgálatánál a (06-20-319-97-81 telefonszámon vagy az webshoo@emporium.hu email címen) külön kéri, hogy rendeléseit egyben kezeljék, az EMPÓRIUM Webshop lehetőség szerint teljesíti a Vevő erre irányuló kérését.

b) Személyes átvétellel az EMPÓRIUM üzleteiben: A Vevő a megrendelt termékek személyes átvétellel történő kiszállítását is kérhetik az EMPÓRIUM Vevő által a megrendeléskor megjelölt üzletébe, ahol a termék átvételére a kiválasztott üzlet nyitvatartási ideje alatt van lehetőség. Ha a termék üzletben kerül átvételre, akkor e-mail vagy SMS (ha a regisztráció/fizetés során mobiltelefonszámát megadta) útján értesítjük a Vevőt arról, hogy megrendelése átvehető. Felhívjuk a figyelmet, hogy cégünk munkája során elsődleges figyelemmel van a környezettudatosságra, így személyes átvétel esetén a termék nem kerül becsomagolásra, ezzel is minimalizálva a csomagolásból eredő esetleges hulladékot!

Ennek eredménytelen elteltét követően az EMPÓRIUM Ügyfélszolgálata felveszi a Vevővel a kapcsolatot, hogy a megrendelt terméke(ke)t át kívánja-e venni. Ha a megrendelés átvételét a Vevő nem erősíti meg, úgy az EMPÓRIUM intézkedik a megrendelt termék(ek) visszaszállításáról.

A személyes átvétel ingyenes.

Utánvétes vásárlás esetén: 5 munkanapon belül átvehető, melynek módosítását a Vevő akár e-mailben, akár telefonon is kérheti tőlünk.

SimplePay fizetés esetén: A temék(ek) az üzletben 5 munkanapig átvehető. Amennyiben azonban a Vevő ezen időtartamon belül nem vette át a már kifizetett terméke(ke)t, úgy az EMPÓRIUM Ügyfélszolgálata e-maiben értesíti a Vevőt, hogy a rendelése az üzletben van, amennyiben pedig mégis élne elállási jogával, úgy a megrendelést töröljük és a pénzt visszautaljuk. Amennyiben pedig ezen értesítő e-mail ellenére sem nyilatkozik Vevő és nem veszi át a termék(ke)t az e-mail megküldését követő 5 munkanapon belül, úgy az EMPÓRIUM a Vevő által előzetesen kifizetett vételárat visszautalja a Vevő részére és a terméke(ke)t újra készletre teszi.

 

5. Fizetési információk, lehetőségek

5.1.        A Webshopban SimplePayen keresztül banki utalásos, bankkártyás vagy készpénzes utánvétes fizetésre van lehetőség, mely lehetőségek közül Vevő a megrendelési folyamat során választhat, a fizetési adatok megadásánál.

a) Fizetés bankkártyával: A Webshopban a Vevő online, SimplePay rendszeren keresztül Visa, Mastercard bankkártyával is fizethet. Ennek a fizetési módnak az igénybe vételéhez a megrendelési folyamat során a Bankkártyás fizetés a SimplePay oldalán keresztül lehetőségen belül a SimplePay bankkártyás fizetést kell választani, majd a Vevő a pénztárból átirányításra kerül a pénzügyi művelet feldolgozását végző Otp SimplePay oldalára, ahol a fizetés történik, melynek során a bankkártyát kibocsátó társaság, a kártyaszám és az érvényesség dátuma mellett a bankkártya ellenőrző kódjának megadása szükséges. Az ellenőrző kód a bankkártya hátoldalán található 3 jegyű szám, amely az internetes fizetés biztonságosságát szolgálja. A legmodernebb kódolási technikák, mint pl. a Secure Socket Layer (SSL) és a 3D-Secure-eljárás az interneten is a lehető legnagyobb biztonságot kínálják a fizetésre. A bankkártyás vásárlási lehetőség a teljes EMPÓRIUM Webshop kínálatra vonatkozik.

b) Fizetés utánvéttel: Ha a Vevő az utánvétes fizetési módot választja, akkor az EMPORIUM Webshop a csomagot utánvétes küldeményként küldi el a Vevő által megadott címre. A Vevő a csomag átvételekor fizeti ki a fizetendő összeget (megrendelt termék(ek) értéke + szállítási díj) a futárnak.

c) Személyes átvétel esetén: Ha a Vevő az EMPÓRIUM valamely üzletében történő személyes átvételi módot választja, akkor az EMPÓRIUM Webshop a csomagot a kiválasztott üzletbe eljuttatja, ahol az igény szerint felpróbálhatóak. Ebben az esetben hagyományos üzletben történő vásárlásnak minősül a tranzakció és a fizetést készpénzben vagy bankkártyával is teljesíteni lehet. Az üzletben történő vásárlásnál lehetőség van a termék méretre igazítására. Teljes árú termékeknél az igazítás díjmentes. Felhívjuk a figyelmet, hogy azonban a már igazított terméket nem áll módunkban visszavenni! Az így vásárolt termékekre nem érvényes a nemzetközileg megszabott, indoklás nélküli, 30. napos visszaküldési idő.

 

6. Elállási jog és termékvisszaküldés

6.1.        Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében amennyiben a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja alapján fogyasztónak minősül („Vevő”), úgy jogában áll a vásárlástól elállni. Vevő a csomag átvételétől számított 30 napon belül jogosult elállási jogát gyakorolni és a terméket részünkre visszaküldeni vagy bármely EMPÓRIUM üzletbe személyesen visszaadni. Az elállási jog csak a fogyasztónak minősülő Vevő által gyakorolható, tehát azon személy által, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Gazdálkodó szervezeteket (vállalkozásokat) az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti meg.

6.2.        Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a termékeket sértetlen és használatlan állapotban, valamennyi eredeti címkével, a vásárlást igazoló nyugtával, számlával együtt lehet visszaküldeni és visszaadni!

6.3.        A terméke(ke)t az EMPÓRIUM Webshop honlapján található vagy a megrendelt termékkel együtt megküldött “termék visszaküldési űrlappalegyütt kell az EMPÓRIUM részére visszaküldeni. A visszaküldésre kerülő termék mellé csatolni kell vásárlást tanúsító számlát, amely megkönnyíti és felgyorsítja a termék visszaáruzását és a vételár visszafizetésének folyamatát.

Vevő köteles az EMPÓRIUM Webshop számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 30 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 30 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket az EMPÓRIUM részére. Vevő köteles a terméket normál belföldi csomagként, saját költségén visszajuttatni az alábbi címre: EMPÓRIUM Kft. 1112 Budapest Brassó út 20.. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy utánvétes, illetve portós csomagot az EMPÓRIUM Webshop-nak nem áll módjában átvenni.

Vevő lehetőség szerint a terméket a címkével ellátott eredeti csomagolással juttassa vissza az EMPÓRIUM Kft. részére, a termékvisszaküldésilappal együtt, azon jelölve a visszaküldés okát, hogy ezzel is meggyorsítsa a visszavételezés folyamatát. A visszaküldött termék nem lehet megrongált vagy használt, kivéve a termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot (pl: felpróbálás, a termék átnézése). Az ezt meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, kárért és költségért az EMPÓRIUM nem vállal felelősséget és jogosult az ilyen megrongált termék átvételét megtagadni.

6.4.        Amennyiben a terméke(ke)t a Vevő a Webshopon keresztül szeretné kicserélni, akkor a termékvisszaküldésre vonatkozó fenti eljárást kell követnie azzal, hogy a termék visszaküldésével egyidejűleg új megrendelést kell leadnia. Mindazonáltal Vevőnek lehetősége van arra, hogy a csere miatt történő új – megfelelő méret – megrendelése vonatkozásában személyes átvételt kérjen az EMPÓRIUM bármely üzletébe, ahol a termék közvetlen pénzmozgás nélkül kicserélésre kerül.

6.5.        A visszaküldött termék(ek) vételárát az EMPÓRIUM a visszaküldött csomag kézhezvételét követő 14 napon belül visszafizeti a Vevő által a termékvisszaküldőlapon megjelölt bankszámlaszámra. A visszatérítést az EMPÓRIUM mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta Vevőtől a terméket, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt az EMPÓRIUM részére visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

6.6.        A Vevő a terméket az EMPÓRIUM bármely üzletébe is visszaviheti 30 napon belül a kapcsolódó nyugtával vagy számlával valamint a kitöltött “termék visszaküldési űrlappal” együtt, ahonnan a visszáru csomagot a központunkba szállítjuk. A visszaküldött termék(ek) vételárát az EMPÓRIUM a visszaküldött csomag kézhezvételét követő 14 napon belül visszafizeti a Vevő által a termékvisszaküldőlapon megjelölt bankszámlaszámra.

6.7.        Felhívjuk a figyelmet, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szerint bizonyos termékek esetén a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát különösen olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. fehérnemű); olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

 

7. Szavatosság, jótállás

7.1.        Kellékszavatosság: A Vevő az EMPÓRIUM Webshop hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) szabályai szerint közvetlenül az EMPÓRIUM Kft.-vel szemben. Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Vevő köteles bizonyítani. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló dokumentumot a Vevő bemutatja.

7.2.        Vevő a hibák felfedezését követően haladéktalanul köteles közölni a megrendelt termékek hibáit az EMPÓRIUM Kft.-vel. Fogyasztónak minősülő Vevő esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

7.3.        Vevő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított hat (6) hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő a számla bemutatásával igazolja, hogy a terméket az EMPÓRIUM Webshop-tól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

A szerződés teljesítésétől számított egy (1) éves elévülési határidőn túl a Vevő kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Azonban a Ptk. szerint fogyasztónak minősülő Vevő a szerződés teljesítésétől számított két (2) éves elévülési határidőn belül érvényesítheti a kellékszavatossági jogait.

7.4.        Vevő a kellékszavatosság érvényesítése körében választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az EMPÓRIUM Webshop számára más kellékszavatossági igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben – a szerződéstől is elállhat. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az EMPÓRIUM Webshop adott okot vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

7.5.        Termékszavatosság: A termék (ingó dolog) hibája esetén a Vevő – választása szerint – az előző pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Vevő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania. A gyártó, forgalmazó (EMPÓRIUM Kft.) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak, forgalmazónak (EMPÓRIUM Kft.-nek) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. A Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényt a gyártóval szemben érvényesítheti. A Ptk. 8:1§ (1) bekezdésének 3. pontja alapján fogyasztónak nem minősülő Vevő termékszavatossági igényt az EMPÓRIUM-val, valamint a megrendelt termék gyártójával szemben nem érvényesíthet.

7.6.        Jótállás hibás teljesítés esetén: Az EMPÓRIUM Kft. a 151/2003. (IX.22) Kormány rendelet alapján jótállásra köteles annak 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában. A jótállásból eredő jogait a Vevő a termék átvételétől kezdődő 1 éves időtartamon belül gyakorolhatja. Az EMPÓRIUM jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállási igény a csomagban kapott számlával érvényesíthető. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A vásárlást követő 3 munkanapon belüli meghibásodás miatt felmerülő csereigényt az EMPÓRIUM a tartós fogyasztási cikk cseréjével teljesíti.

7.7.        Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosságról és a termékszavatosságról szóló pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

7.8.        A szavatossági és jótállási igények intézése: Az EMPÓRIUM a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényekkel kapcsolatban a 19/2014. (IV.19.) NGM rendeletben foglaltak szerint jár el, melynek értelmében az igényről jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:

a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,

c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,

d) a hiba bejelentésének időpontját,

e) a hiba leírását,

f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá

g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

7.9.        Ha az EMPÓRIUM a szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Vevő által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv tájékoztatást tartalmaz arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Vevő a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti, amelyben kötelezettek együttműködni. Ha az EMPÓRIUM a Vevő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Vevőt. A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

 

8. Panaszkezelés, jogorvoslat, felügyeleti szervek

8.1.        A Vevő panaszával, szavatossági vagy jótállási igényével kapcsolatban az EMPÓRIUM Webshop Ügyfélszolgálata áll a Vevő rendelkezésére az alábbi elérhetőségeken:

EMPÓRIUM Kft. Ügyfélszolgálata

Cím: 1112 Budapest, Brassó út 20.,

Telefon: 06-20-3199781 (Ezen a telefonszámon hétköznap 9–17 között nemcsak rendelhet, hanem megrendelésével kapcsolatos minden kérdésére is készséggel válaszolunk.)

Elektronikus levelezési cím: webshop@emporium.hu

8.2.        Vevő a fenti elérhetőségek egyikén jelentheti be panaszát vagy igényét, melyet az EMPÓRIUM a lehető legrövidebb időn belül elbírál.

A telefonon tett panaszokat az EMPÓRIUM azonnal megvizsgálja, majd szükség szerint és a lehetőségekhez mérten orvosolja. Online Bankkártyás Fizetés esetén, a bankkártya és az internetes fizetőfelület használatával kapcsolatos kérdések, panaszok haladéktalanul az OTP Bank felé kerülnek továbbításra.

8.3.        Amennyiben Vevő a panasza kezelésével nem ért egyet vagy annak azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az EMPÓRIUM haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról, melyet megküld a Vevő részére.

8.4.        A telefonon és e-mailben tett panaszok egyedi azonosítóval kerülnek nyilvántartásba vételre.

8.5.        Az EMPÓRIUM a Vevő által szóban tett vagy a Vevő álláspontja szerint nem kielégítően kezelt, valamint az írásban tett panaszokra azok beérkezését követő 30 (harminc) napon belül érdemben válaszol.

8.6.        Amennyiben a panaszkezelési tevékenység nem a Vevő megelégedésére történt, vagy a Vevő panasza elutasításra került, a fogyasztónak minősülő Vevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák („Kamara”) mellett működő Békéltető Testület előtt eljárást kezdeményezhet. A www.bekeltetes.hu honlapon tájékozódhat az egyes békéltető testületek illetékességi területéről.

Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu Központi telefonszám: +36 1 488 2186

Fax: +36 1 488 2131

Amennyiben az EMPÓRIUM a panaszkezelés során megsértette a fogyasztónak minősülő Vevő számára biztosított jogokat, a fogyasztónak minősülő Vevő a lakóhelye szerint illetékes fővárosi, vagy megyei kormányhivatalhoz fordulhat. A fővárosi kormányhivatal, illetve a megyei kormányhivatalok elérhetősége a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek linken található honlapon található meg.

8.7.        Online vitarendezés: Az online vásárolt termékkel kapcsolatban felmerült panasz esetén az Európai Bizottság által létrehozott platformon keresztül kezdeményezheti vitás ügyének bírósági úton kívüli rendezését. Az online vitarendezési platformon az űrlap kitöltésével nyújthatja be a Vevő panaszát. Az űrlaphoz célszerű csatolni minden dokumentumot, mely panaszát alátámasztja.

 

9. Vegyes rendelkezések

9.1.        Az akciós termékeket az EMPÓRIUM kizárólag interneten vagy telefonon történő megrendelés útján értékesíti, postai úton akciós terméket megrendelni nem lehet.

9.2.        Az EMPÓRIUM Webshopon csak a háztartásban általában használatos mennyiségre vonatkozó megrendeléseket köteles teljesíteni.

9.3.        A Webshopban megjelenített valamennyi tartalom (termékleírás, szöveg, kép, grafika stb.) szellemi alkotásnak minősül, így szerzői jogvédelem alatt áll, a szerzői jog jogosultja az EMPÓRIUM Kft.. Bármely tartalom engedély nélküli másolása, sokszorosítása vagy egyéb módon történő felhasználása a szerzői jog megsértésének minősül, így az tilos. Az EMPÓRIUM kizárja a felelősségét a Webshop használói által kifejtett bármely magatartásért, vagy a Webshop használata során felmerülő bármely kárért. A Webshop használója saját magatartásáért teljes mértékben és kizárólagos felelősséget vállal.

9.4.        Az EMPÓRIUM fenntartja magának a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítsa. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba.

9.5.        Az ÁSZF egyes rendelkezéseinek érvénytelensége nem érinti az ÁSZF érvénytelenségi okkal nem érintett egyéb rendelkezéseinek érvényességét. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet rendelkezései irányadók.

9.6.        Az EMPÓRIUM kizárja a felelősségét minden, a Webshopot, a honlapot, illetve az azt működtető szervert ért külső támadások, és az e támadásokból eredő meghibásodások estére, valamint azért, ha rajta kívülálló okokból történő meghibásodás miatt a Webshop nem vagy korlátozottan használható.